vangilstjenaarzweden.reismee.nl

Vatternmeer

Nadat Ron de meiden, met hun belofte aan ons om ons per foon op de hoogte te houden van hun trip naar Stockholm, heeft afgezet bij de metro, hebben Ron en ik het rustig aan gedaan. De zon scheen heerlijk en daar genoten we van. Tot een donkere wolk ons deed vermoeden dat er een regenbui aan kwam. Omdat we toch nog even naar de supermarkt moesten, vonden we het een mooi moment om in de auto te stappen. Onderweg brak de sluis open. Nog nooit heb ik zoveel regen en hagel in 1 keer naar beneden zien komen. We reden door plassen water welke haast iets weg hadden van rivieren. Als ik de meiden per app vraag hoe het hen vergaat in Stockholm merk ik dat zij het beter hebben. Er vallen wat druppels maar daarmee houdt de regen bij hen op. Ondertussen lopen de dames van ene boekwinkel naar de ander. Want dat is wat deze dames heerlijk vinden.

Als het einde van de dag is gekomen en de meiden weer thuis zijn, gaan we de boel wat opruimen. Bij het wakker worden vandaag schijnt de zon en trekken wij richting het Vatternmeer. Maar hoe dichter wij bij de camping stop in Hjo komen, hoe meer de temperatuur zakt en guts de regen naar beneden. Het is duidelijk dat we aankomen op een slechte dag. We rijden de camping op. Zetten de boel op en duiken de caravan in met een boek. Vandaag is buiten zijn geen optie. Voor morgen hopen we dat het weer is zal omslaan en de zon ons weer zal gaan vergezellen.

Petra

Het is hier ook niet stabiel
Nu toch ondanks regen genieten van de mooie natuur en elkaar