vangilstjenaarzweden.reismee.nl

Goteborg

Op vrijdag zakken we verder af en rijden we van Uddevalla naar Goteborg. Het is maar 80 km waardoor we redelijk vroeg op de camping in Askim aankomen. De camping is op zijn Zweeds, allemaal rechte rijen caravans, waar wij maar niet aan kunnen wennen. Maar wat een opluchting als we het schone en nette toiletgebouw zien. Ook deze camping ligt aan een voet van een Fjord en we hebben uitzicht op zee. In de middag rijden we Goteborg in voor een eerste kennismaking. We slenteren door een winkelcentrum en verwachten dat we Gotenborg mooi zullen vinden na onze eerste kennismaking. Zaterdag duiken we de stad in voor de echte bezichtiging. De stad heeft prachtige oude gebouwen. Stammend uit de tijd van de Oost Indische Compagnie. Amsterdamse invloeden, maar ook Parijse invloeden zijn terug te vinden in de gebouwen. De stad straalt gezelligheid uit. En om over de stad heen te kijken wandelen we 289 treden op voor een bezoek aan Skansen Krona, een Zweeds fort wat ligt op een heuvel. De klim was zwaar, maar boven op de heuvel weten we dat de klim de moeite waard is. We genieten ervan om de stad onder ons te zien. Aan het einde van de dag rijden we moe, maar zeker met een goed gevoel terug naar de camping. Morgen gaan we genieten van een dag zon en dan rijden we maandag terug naar Denenmarken.

Angélika

Wat een prachtige reis weer. Heel veel plezier verder! Knuffels xxx