vangilstjenaarzweden.reismee.nl

HOME SWEET HOME

We zijn weer thuis na onze mooie reis door Duitsland, Denenmarken en Zweden. We hebben genoten van onze reis. We hebben veel gezien. Maar ook hebben we moeten wennen aan de Zweedse campings waar alles recht toe recht aan op de camping staat en waar er weinig gezelligheid heerst. Zweden zijn op zichzelf. Ze leven in hun caravan en niet buiten de caravan. Maar ook daar wen je aan. Er zijn op al die campings maar één maar caravan waar een bijzettentje bij staat, want ook dat is niet de gewoonte op Zweedse campings. Ook hebben we tot onze schrik een kleine schade aan de caravan te verwerken gehad toen de luifel door een windvlaag over de caravan sloeg en daarbij een gat in het dak van de caravan sloeg. Heel vervelend om je tijdens de vakantie bezig te moeten houden met verzekeringen, maar het leek ons belangrijk om wel gelijk de melding te maken. Om het gat te dichten hebben wij Nikita op het dak geholpen zodat zij met Ducktape het gat kon dichten. Iets wat Nikita helemaal niet vervelend vond want het uitzicht over de camping vanaf het dak vond ze wel leuk.

In ieder geval is het reizen met de caravan ons niet tegen gevallen en we willen het zeker vaker gaan doen. Het steeds opnieuw ontdekken van de omgeving maakt dat de vakantie langer lijkt te duren. En zo zullen we gaan denken waar de vakantie volgende zomer naar toe zal gaan. Maar eerst zullen we in september weer de caravan uit de stalling halen voor een heerlijke week in Nederland op de camping. Want genieten van vakantie is toch wel een fijne bezigheid die wij graag steeds weer mee maken. En we hopen natuurlijk dat in september de schade aan de caravan weer keurig gerepareerd zal zijn.