vangilstjenaarzweden.reismee.nl

on the road

Om 5.00 uur in de ochtend gaat de wekker en staan we op. We pakken de laatste spullen in. We zeggen Dion gedag en geven Hazel een kroel. Dan rijden we het dorp uit. Het duurt langer om Nederland uit te rijden nu de reis naar het noorden gaat. De verscherpte grenscontroles bij de Duitse grens zijn voor ons geen probleem. We zien hoe vrachtwagens en auto's met oude caravans de controle strook op gewezen worden door de politie. Wij mogen echter doorrijden en rijden even later met een slakkegang van 80 km per uur over de autosnelweg. Tot Bremen gaat de reis voorspoedig. Maar dan belanden we in een file waarin de auto's kilometers lang geen meter meer rijden. Na anderhalf uur klapt mijn blaas bijna uit elkaar en besluit ik de stoutte schoenen aan te trekken. Ik pak de caravansleutel, loop de snelweg op om in de caravan opgelucht te zijn dat ik mijn prive toilet bij de hand heb. Na het toilet bezoek trek nog wat te eten uit kasten om onze hongerige magen te voeden. Als ik in de auto stap ben ik toch wel blij dat file niet ineens oploste tijdens mijn pitstop. Maar ik zit nog maar net in mijn stoel als Ron een gaatje ziet op de rechterbaan waar hij de auto met caravan in weet te manoeuvreren. We rijden de snelweg af en rijden via de provinciale weg verder. Als we later de snelweg weer oprijden ligt de file achter ons en rijden wij een uur later de camping op even buiten Hamburg. We stallen onze spullen uit en Nikita zet in de stromende regen haar tent op. Even later breekt de lucht en genieten we van de zon. We eindigen de dag zoals elke eerste vakantiedag bij het restaurant met de gele M. Na het eten relaxen we en morgen rijden we verder naar Kopenhagen.

Reacties

Reacties

Alice

Fijne vakantie met elkaar en benieuwd naar jullie verhalen!

Mirjam

Hele fijne vakantie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!