vangilstjenaarzweden.reismee.nl

Zweden, Kalmar

Gisteren zijn we vanuit Denenmarken naar Zweden gereden. De brug die we overmoesten was lang en hoog, maar het was een genot om erover heen te mogen rijden. Na de brug is er een paspoort controle. En dat was erg lang geleden dat wij bij het inrijden van een land ons paspoort moeten tonen. En dan zijn we in Zweden. De wegen zijn netjes. We rijden deze maal via eens stuk snelweg afgewisseld met een autoweg richting de kust aan de Oostzee. Kalmar is onze eerste stop en we rijden daar de camping op. Even moeten we wennen aan de camping. We krijgen een stroompaalnummer en in die buurt moeten wij onze caravan plaatsen. Niks is afgebakend. We hebben een pasje voor het toilet en de douche. Al vinden we de toiletten wat weinig in aantal. De douche is geweldig. Heerlijk warm water klettert er uit een stortdouche die je kan afwisselen met een massagedouchekop. Er is ook hier, net als op de camping in Denenmarken, een keuken met kookstellen waar je gebruik van kan maken. Vandaag beginnen we de dag zonnig en gaan we naar het Kalmar Slott. Een oud slot waar we een stukje Zweedse geschiedenis mee krijgen. Na het middageten vertrekken we naar Oland. Een eiland tegenover Kalmar waar we Borgham bezoeken. Borgham is een badplaats die te vergelijken is met Renesse. Maar omdat het weer is omgeslagen en hemel is gaan huilen is er van een gezellige sfeer niet echt iets te ontdekken. We rijden om 18.00 terug naar de camping. Tijd voor een maaltijd en tijd om ons voor te bereiden op onze reis naar Nordkoping morgen.