vangilstjenaarzweden.reismee.nl

Kopenhagen

Gisteren zijn we aangekomen op een camping dicht bij Kopenhagen. De avondtemperatuur is een stuk kouder dan in Duitsland en dat is wennen. We liggen dus vroeg in bed terwijl de meiden ons vergezellen met geluid van Netflix. Zij vinden het buiten te koud en te vroeg voor de tent. Maar ook dat geeft sfeer. Bij het opstaan merken we dat de zon heerlijk schijnt en ontbijten daarom lekker buiten. Na de koffie rijden we naar Kopenhagen waar we onze eerste stappen in stad zetten bij Nyhavn. De haven is een oude haven, het is er gezellig met oude schepen en gekleurde huizen. Natuurlijk moet ik al gelijk aan de pitstop en ik duik een publiek toilet in. Ik verwacht een beetje een vies toilet maar wordt blij verrast door een super schoon toilet. Na Nyhavn lopen naar Christiansborgslot waar we de koninklijke stallen bezoeken. Daarna lopen we naar de koninklijke bibliotheek. Dit is de grootste bibliotheek van Europa. Jammer genoeg konden we hem niet bezoeken, want deze was dicht. We lopen door naar het tivolipark. De meiden besluiten niet naar binnen te gaan omdat de prijs nogal hoog is. We lunchen ondertussen in restaurantje wat toch wel een dure lunch wordt en we besluiten om de volgende dag de lunch mee te nemen. Na de lunch lopen we naar het raadhuis, en lopen via de winkelstraat richting Rundetarn, waar we de toren bewonderen. Bij het zien van de legowinkel kunnen we ons niet inhouden en moeten we even genieten van alle mooie bouwwerken. Daarna laten we het winkelend publiek achter ons en lopen we naar het Norreport Park waar we even genieten van Jazz muziek en het Jazz festival. We lopen het park uit naar het Rosenburgslot. We ploffen neer op het gras en de meiden keuren de militairen die de wacht houden. We genieten ondertussen van de zon en besluiten dat deze dag zo een mooi einde heeft. We lopen terug naar de garage en rijden naar de camping voor een relax moment. Even de voeten omhoog na een heerlijke dag.